۱۳۸۶ دی ۲۴, دوشنبه

مهرداد لهراسبی در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی خود دست به اعتصاب غذا زد

بنابه گزارشات رسیده آقای مهرداد لهراسبی که در جریان قیام دانشجویان 18 تیر 1378 دستگیر و روانۀ زندان گردید.او در طی دوران زندانی بودنش در اوین و گوهردشت توسط بازجویان وزارت اطلاعات بصورت وحشیانه مورد شکنجه قرار گرفت.
آقای لهراسبی پس از 8 سال زندانی بودن بدلیل به وخامت گراییدن وضعیت جسمی اش و فشارهای بین المللی رژیم را وادر نمود که به او مرخصی استعلاجی بدهد. زمانی که او در حال درمان کردن خود بود در 3 آبان 1386 توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان گوهرداشت منتقل گردید.
شایان ذگر است که بجزء آقای مهرداد لهراسبی و بهروز جاوید طهرانی تمامی بازداشت شدگان 18 تیر که محکومیت مشابه داشتند آزاد شده اند ولی بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی این 2 زندانی سیاسی تا به حال جلوگیری کرده اند.
آقای مهرداد لهراسبی در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی و شرایط غیر انسانی که بر زندانیان سیاسی در زندان گوهرداشت اعمال میشود از روز شنبه 22 دی ماه 1386 دست به اعتصاب غذا زده است و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط خود گردیده
امروز یکشنبه 23 دی ماه در حالی که دومین روز اعتصاب خود را شروع کرده بود به دستور علی کاظم رئیس زندان گار د و یژه زندان به سلولی که مهرداد لهراسبی در آن زندانی است یورش بردند و با ضرب و شتم او را به سلول انفرادی انتقال دادند. در هفته های اخیر اقدامات غیر انسانی گسترده ای علیه زندانی سیاسی به دستور حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد معاون امنیتی دادستانی و مسئول پرونده زندانیان سیاسی دراستان تهران که توسط علی حاج کاظم رئیس زندان گوهرداشت به اجرا گذاشته شده.

hrwaiiran@gmail.com