۱۳۸۶ دی ۲۵, سه‌شنبه

وضعیت نامناسب سلامتی لیلا حیدری در پنجمین ماه بازداشت

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر : لیلا حیدری، همسر بهروز صفری از فعالان سیاسی آذربایجان که روز ششم شهریور ماه پس از مراجعه به اداره اطلاعات جهت ملاقات با همسرش بازداشت شده بود، با گذشت حدود ۵ ماه، همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین نگهداری می شود.
لیلا حیدری پس از بازداشت، مدتی را در بازداشتگاه اطلاعات زنجان نگهداری شد و پس از آن به همراه تعداد دیگری از زندانیان سیاسی این شهر، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
وی هم اکنون در سلول های ۲ نفره ی بند ۲۰۹ نگهداری می شود.
به گفته منابع خبری، لیلا حیدری که از بیماری قلبی و همچنین میگرن رنج می برد، بارها در زندان دچار حمله های قلبی و میگرن شده است. بطوری که دو بار در حین بازجویی، بیهوش شده و با اقدامات بهداری زندان بهبود یافته است.
طبق گزارش های رسیده، چندی پیش، “حیدری” در سلول خود، دچار حمله قلبی شد و به بهداری زندان انتقال یافت. گفته می شود، بهداری بند ۲۰۹، طی گزارشی به مسئولین وزارت اطلاعات نسبت به شرایط نامناسب سلامتی وی هشدار داده و خواهان آزادی او جهت درمان شده است.
ادامه بازداشت لیلا حیدری در حالی صورت می گیرد که قانون، بر مصونیت بستگان متهم از تعقیب و بازداشت تأکید کرده است.
طبق بخشنامه حقوق شهروندی “فقط شخص متهم در مقابل مقامات قضایی، پاسخگوست، احضار و یا جلب بستگان وی اعم از بستگان دور یا نزدیک، ممنوع است.”
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر، ضمن اعلام نگرانی شدید نسبت به شرایط سلامتی لیلا حیدری، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی می باشد. بدیهی است از آنجا که لیلا حیدری در رابطه با گرایشات ایئولوژیک خود بازداشت شده است، زندانی عقیدتی محسوب می شود.
hrwaiiran@gmail.com