۱۳۸۶ دی ۲۵, سه‌شنبه

اخبار جدید از احضار فعالین دانشجویی و صدور احکام سنگین انضباطی برای دانشجویان دانشگاه علامه

فرهنگ سلامی، فعال دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه، یک ماه پیش به کمیته‌ی انضباطی احضار شد و حکم بدوی یک ترم تعلیق از تحصیل بدون احتساب سنوات را دریافت کرد. ولی در هفته‌ی گذشته در حالی که تا کنون حکم قطعی‌اش صادر نشده است، دوباره به کمیته‌ی انضباطی احضار شد.
امیرحسین ایرجی، فعال دانشجویی دانشکده ادبیات نیز که حکم یک ترم تعلیق از تحصیل وی به اتمام رسیده است در حال حاضر اجازه‌ی ورود به دانشگاه و انتخاب واحد را ندارد ولی مجددا به کمیته‌ی انضباطی احضار شده است.
مازیار سمیعی، فعال دانشجویی دانشکده اقتصاد، نیز که حکم یک ترم تعلیق از تحصیل به صورت معلق برای وی صادر شده بود، بعد از سپری شدن زمان بازداشت به کمیته‌ی انضباطی احضار و این حکم در حالی برای وی قطعی می‌شود که اجازه‌ی حضور در جلسه‌ی امتحان را ندارد.
آیدین اخوان، فعال دانشجویی این دانشکده نیز حکم قطعی یک ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات به وی ابلاغ شد. این حکم در ترم جاری اجرا شده و وی نمی‌تواند در امتحانات این ترم شرکت کند.
همچنین سلیمان محمدی، از فعالین دانشجویی این دانشگاه، که پیش از این حکم یک ترم محرومیت از تحصیل دریافت کرده بود، طی حکم جدیدی به مجددا به ۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده است. صدور حکم محرومیت از تحصیل به مدت بیش از ۲ ترم بر خلاف آیین نامه انضباطی دانشگاه هاست.
پیش از این مهدیه گلرو، علیرضا موسوی، امیر یعقوبعلی، نگین فرازمند، عسل اخوان، کوروش جنتی، شیما فرزادمنش به کمیته انضباطی دانشگاه علامه احضار شده بودند.
مهدیه گلرو، امیر یعقویعلی، نگین فرازمند، عسل اخوان و شیما فرزادمنش ترم گذشته تعلیق و ممنوع الورود بوده و دوره ی محرومیت خود را سپری کرده اند. همچنین علیرضا موسوی که پیش از این به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود و تاکنون نیمی از آن را سپری کرده به کمیته انضباطی احضار شده است. کوروش جنتی نیز که هفته گذشته حکم یک ترم تعلیق خود را دریافت کرده است جزء احضار شده گان است.
در همین ارتباط، نعیمی، دبیر کمیته‌ی انضباطی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: طبق آیین‌نامه انضباطی، تا قبل از شروع امتحانات، احکام انضباطی می‌تواند صادر و به دانشجو ابلاغ شود. ولی از شروع امتحانات تا پایان امتحانات اجازه‌ی ابلاغ حکمی وجود ندارد و باید بعد از پایان امتحانات صورت گیرد. اگر حکم در آن زمان بررسی شد باید بعد از امتحانات به دانشجو ابلاغ شود. بنابراین صدور این احکام از جهت آیین‌نامه‌ای به خاطر آن‌که در ایام امتحانات نبوده، مشکلی ندارد.
وی تاکید کرد: در فرجه‌های امتحانی، احضار جدیدی صورت نگرفته است؛احکام صادر شده مربوط به آبان ماه بوده که در آذر رسیدگی شده و در دی ماه حکم تجدیدنظر آن صادر شد. بنابراین می‌توان گفت که احکام جدیدی در ماه جاری برای دانشجویان صادر نشده است و این احکام تنها برای آبان ماه بوده است.
دبیر کمیته‌ی انضباطی دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: در آبان ماه عده‌ای از دانشجویان، تجمع غیرقانونی را در دانشکده علوم اجتماعی برگزار کردند که به دلیل برگزاری این تجمع به کمیته‌ی انضباطی احضار شدند.
۸ آبان ماه دانشجویان دانشگاه علامه در حمایت از ۳ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که آن زمان با احکام سنگین حبس برای آن ها صادر شده بود تجمعی را در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه برگزار کردند.
hrwaiiran@gmail.com