۱۳۸۶ دی ۲۷, پنجشنبه

اعتراض کانون مدافعان حقوق بشر به بازداشت و نقض گسترده حقوق دانشجویان

خبرنامه امیرکبیر: کانون مدافعان حقوق بشر با صدور بیانیه ای نسبت به ادامه بازداشت غیرقانونی سه دانشجوی امیرکبیر، ادامه بازداشت دانشجویان چپ و کرد و دیگر فعالین اجتماعی و مدنی انتقاد کرد. متن این بیانیه ای به شرح زیر است:
روند برخورد با فعالان جنبش دانشجویی دردانشگاه های سراسر کشور موجبات اعتراض ونگرانی محافل حقوق بشری رافراهم نموده است .
متاسفانه آمار بازداشت های دانشجویی طی روزهای اخیر وبرخورد با جنبش دانشجویی تاسف انگیز و وضعیت بازداشت ونگهداری ایشان نگران کننده است که به برخی از این موارد در زیر اشاره می شود :
۱- عدم آزادی دانشجویان پلی تکنیک آقایان قصابان ، توکلی و منصوری پس از گذشت ماهها از بازداشت آنان واقعیت تاسف باری است که نشان دهنده نقض آشکار قوانین داخلی وبین المللی واعلامیه جهانی حقوق بشر ومیثاق های بین المللی است .
۲- بازداشت های گسترده دانشجویان معروف به داشتن گرایش چپ و کرد در دانشگاه ها وتداوم آن حکایت از تضییع حق آزادی بیان وعقیده ی دگراندیشان می نماید.
۳- بازداشت خانم لیلا حیدری وآقایان بهروز صفری ،علیرضا متین پور ،جلیل غنی لو و سعید متین پور و تداوم آن بدون اینکه به وکیل دسترسی داشته باشند .
۴- صدور احکام عدیده توسط کمیته های انضباطی علیه دانشجویان
کانون مدافعان حقوق بشر افزایش بازداشت های غیرقانونی و موج برخورد و مقابله با دانشجویان را محکوم نموده و خواهان آزادی بدون قید وشرط کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی و رفع ممنوعیت تحصیلی کلیه دانشجویان محروم از تحصیل می باشد.

کانون مدافعان حقوق بشر
۲۶ دی ماه ۸۶
hrwaiiran@gmail.com