۱۳۸۶ دی ۲۵, سه‌شنبه

محکومیت علی پورسلیمان عضومرکزی سازمان معلمان به ۳سال زندان

نوروز : شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، «علی پورسلیمان» دبیر دبیرستان‌های تهران وعضو مرکزی سازمان معلمان را به تحمل سه سال حبس محکوم کرد. حکم صادره با توجه به وضعیت شغلی متهم به مدت ۵ سال تعلیق گردید. حکم صادره یکشنبه ۲۳ دی ماه به متهم ابلاغ شد و قابل تجدید نظرخواهی است.
محکومیت علی پورسلیمان تازه‌ترین مورد از سلسله محکومیت‌های فعالان صنفی است. تاکنون ده‌ها تن ازمعلمان درتهران وشهرستانها به دلیل حضور در تجمعات گسترده صنفی سال گذشته معلمان دربرابر مجلس به تحمل حبس و مجازات‌های اداری از جمله تبعید واخراج وکسرگروه و بازنشستگی قبل از موعد و… محکوم شده‌اند. عده دیگری از معلمان همچنان در نوبت دادگاه به سر می‌برند.
از جمله دلایل محکومیت این عضو مرکزی سازمان معلمان، حضور در تجمعات غیرقانونی مقابل مجلس، تشویق و تحریک فرهنگیان به حضور در تجمعات از طریق ارسال پیام کوتاه، توزیع بیانیه شورای هماهنگی واطلاعیه سازمان معلمان، تماس‌های تلفنی با معلمان و سخنرانی در برخی از تجمعات عنوان شده است. دادگاه متهم را در مورد اجتماع وتبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور بزهکار شناخته و به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۳ سال حبس محکوم کرد.
در این حکم آمده است: «وزارت کشور یکسال پیش مجوز فعالیت سازمان معلمان ایران را به دلیل ردصلاحیت ۱۰ تن از اعضای شورای مرکزی تشکل و از رسمیت افتادن شورای مزبور تعلیق نموده است. لذا عملا فعالیت این تشکل غیرقانونی است». اکثر تشکل‌ها وکانون‌های صنفی معلمان بعد از اعتراضات صنفی سال پیش و بهار امسال در معرض انحلال قرار گرفته‌اند و برخی از آنها مانند کانون‌های صنفی همدان و کرمانشاه رسما منحل اعلام شده‌اند.
hrwaiiran@gmail.com