۱۳۸۶ دی ۲۴, دوشنبه

برادر بهروز کریمی زاده دانشجوی زندانی چپ اقدام خودکشی کرد

بیش از 40 روز از بازداشت دانشجویان به خاطر گرامیداشت 16 آذر می گذرد. پیگیریهای روزانۀ خانوادهای دانشجویان در بند از ارکانهای مختلف برای آزادی فرزندانشان تا بحال محقق نگردیده. البته هر کدام از رواسای این ارکانها با دادن وعده و عمل نکردن به آنها سعی بر این داشتند که مدت بازداشت آنها را طولانی نمایند.
از طرفی دیگر دادگاه انقلاب و بازجویان وزارت اطلاعات با امنتناع از آزادی آنها و امکان ملاقات با خانوادهایشان باعث فشارهای روحی زیادی علیه آنها شده اند.این فشارها برای بعضی از خانوادها بحدی است که امکان تبدیل شدن آن به یک حادثه ناگوار را افزایش داده.
روز جمعه 21 دیماه آقای مسعود کریمی زاده برادر بهروز کریمی زاده دانشجوی در بند در اعتراض به فشارها و آزاد نکردن دانشجویان در بند اقدام به خودکشی نمودند و حتی قصد داشتند که دست به خودسوزی بزنند که خوشبختانه با اقدام به موقع این خطر تا حدود ی رفع گردیده و ایشان در بیمارستان لقمان الدوله بستری شدند .
آقای مسعود کریمی زاده 28 ساله و معلم می باشند او اخیرا در اثر فشارهای حراست ادارۀ آموزش و پرورش که فرآمین وزارت اطلاعات را در ادارها اجرا می کنند او را وادار به گرفتن یک سال مرخصی بدون حقوق نمودند و از این طریق سعی در وارد کردن فشار مالی علیه این خانواده بودند.حراست اداره آموزش و پرورش آقای کریمی زاده را در معرض 3 انتخاب قرار دادند : خود شان اقدام به اخراج نمایند ، حراست او را اخراج خواهد کرد و یا گرفتن یک سال مرخصی بدون حقوق.دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات با مجموع فشارها ایشان را به این سمت سوق دادند و مسئول مستقیم این حادثه ناگوار هستند.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،ادامه بازداشت خودسرانۀ دانشجویان و تحت فشار روحی قرار دادن خانوادها را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل می خواهد برای آزادی این دانشجویان بر این رژیم فشار وارد آورد.

hrwaiiran@gmail.com