۱۳۸۶ آبان ۲۲, سه‌شنبه

تجمع دانشجویان اصفهان

بعد از تجمع اخیری که دانشجویان دانشگاه اصفهان برگزار کردند که حقیقتاً فضای بسته ی دانشگاه های شهرستانی را به جنبش در آورد و انعکاس بسیار وسیعی در رسانه های مختلف داشت، مجدداً امروز دوشنبه برابر با 21 آبان تجمع و تحصن دیگری با حدود 200 نفر جمعیت در این دانشگاه شکل گرفت که ابعاد بسیار وسیع تری از تجمع قبلی یافت.
این تجمع که حدود ساعت 12:30 ظهر در محوطه ی این دانشگاه شکل گرفت هرچند در ابتدا حدود 20-30 نفر آغازگر این تجمع بودند اما نهایتا در پایان تحصن اعتراضی دانشجویان دانشگاه اصفهان جمعیتی حدود به 150-200 نفر را شامل می شد ، در ابتدای شکل گیری تحصن این گروه 20-30 نفره به خواندن سرود یار دبستانی پرداختند و این سرود آغازی بود بر پیوستن دانشجویان دیگر و سردادن شعارها و بالا بردن پلاکاردهایی اعتراض آمیز

تحصن کنندگان سپس با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض به بازداشت دانشجویان دربند پلی تکنیک، خواستار برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان ، تشکیل دوباره ی سندا و شورای صنفی شدند و بر جعلی بودن لوگوی نشریات پلی تکنیک تأکید کردند و صدور احکام تازه برای فعالین و افزایش فشارها و مخصوصاً حکم «عدنان حسن پور» را به شدت محکوم کرده و به محدودیت های جنسیتی به شدت اعتراض کردند.
در طول برگزاری این تحصن شعارهای بسیاری سر داده شد که در این میان آزادی دانشجویان پلی تکنیک در رأس شعار ها قرار داشت و از دیگر شعارها می توان به : مدیر انتصابی استعفا استعفا / دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد / برابری آزادی هویت انسانی / دانشجویان زندانی را آزاد کنید / آزادی سیاسی حق مسلم ماست و ... اشاره کرد.
این تجمع تا حدود ساعت 2 ظهر ادامه داشت و در نهایت قریب به 200 نفر در تجمع شرکت داشته و به دلیل همبستگی و اتحاد مثال زدنی دانشجویان امکان بوجود آمدن هیچ نوع درگیری در طی برگزاری این تحصن وجود نداشت
.