۱۳۸۶ آبان ۲۲, سه‌شنبه

بازداشت نویسنده سرشناس برای کتابی که تمام نشده است

هوشنگ مظاهری که یک نویسنده ی سرشناس ساکن اصفهان است، چند هفته پیش توسط اداره ی اطلاعات شهر اصفهان بازداشت شده و پس از بازجویی های متعدد در ستاد خبری وزارت اطلاعات شهرستان اصفهان، اکنون در زندان دستگرد اصفهان به سر می برد.
احتمالا دلیل اصلی بازداشت وی کتابی بود که قصد داشت در آینده منتشر کند، لازم به توضیح است که اسم این کتاب «گذر عمر» بوده و در بازجویی ها سعی شده که از دست نوشته های وی برای این کتاب که هنوز تایپ و ویراستاری هم نشده بود علیه وی استفاده شود، این اولین باری است که یک نویسنده به دلیل کتابی که هنوز به پایان نرسیده و ویرایش و قطعی نشده است به زندان می افتد.
این نویسنده چندی قبل به دلیل نوشتن کتابی به نام «اصفهان : شهر چهره های جهانی» از سوی اداره ی اطلاعات این شهر شدیدا مورد بازخواست قرار گرفته و نهایتاً نیز کتاب فوق که با مجوز اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده بود توسط مامورین از سطح کشور جمع آوری و تبدیل به خمیر شده بود.
این دفعه ی دومی است که این نویسنده ی حاذق و سرشناس از طرف اطلاعات اصفهان مورد بازداشت قرار می گیرد، وسایل شخصی و اقلام فرهنگی او نیز در تاریخ 15 شهریور توسط اطلاعات ضبط شده است و البته این بار حتی ناشر او نیز تحت فشار قرار گرفته و خانواده ی ایشان نیز از وضعیتش ابراز نگرانی کرده اند، لازم به ذکر است که اتهامات او تبلیغ علیه نظام- اهانت به مقدسات - توهین به امام و رهبری - نشر اکاذیب و هجو و انتقاد از روحانیت اعلام شده است .
هوشنگ مظاهری در سال ۱۳۳۴ در شهر آبادان متولد شده و در شرکت ملی فولاد ایران بازنشسته شده است .اوپژوهشگر تاریخی ارامنه اصفهان نیز هست و همچنین در کتاب خود سنگ آرامگاه اتباع خارجی شهر اصفهان را معرفی کرده است و کتاب های زیادی در عناوین و رشته های مختلف به چاپ رسانده است