۱۳۸۶ آبان ۱۴, دوشنبه

دانشجویان اصفهان احکام دانشجویان..........


در اعتراض به دستگیری و صدور احکام زندان صورت گرفت
جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان، ظهر یکشنبه مورخ12 آبان تجمعی اعتراض آمیز را ترتیب دادند.
دانشجویان معترض با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی دانشجویان در بند پلی تکنیک شدند. در ابتدا تعداد اندکی از دانشجویان آغازگر تحصن بودند، که در ادامه لحظه به لحظه به جمعیت حاضر افزوده شد.
به گفته ی یکی از دانشجویان حاضر در تجمع ، معترضین با خواندن سرود یار دبستانی و سر دادن شعارهایی چون:"دانشجو می میرد ذلت نمی پزیرد"،"دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"و...لحظه لحظه ابعاد گسترده تری به تجمع می بخشیدند.
در ادامه دانشجویان طی خواندن بیانیه ای به سوی درب شمالی دانشگاه حرکت نمودند.در محل درب اصلی دانشگاه پس سر دادن شعار از دانشجویان پلی تکنیک اعلام حمایت نمودند و بر جعلی بودن لوگوی نشریات و وجود توطئه ای از پیش تهیه شده تاکید کردند،در پایان یک بار دیگر بیانیه قرائت شد و تجمع مسالمت آمیز و ازادی خواهانه ی دانشجویان اصفهان بدون هیچ حاشیه و در گیری به پایان رسید.
مختصری از این بیانیه که توسط دانشجویان ازاده به دست ما رسید را در زیر می خوانید:
دانشجویان شریف دانشگاه اصفهان
شلاق استبداد، تحجر و سرکوب پیکر خسته و جوان آزادی بیان را در دانشگاه نشانه رفته .
تعطیلی نشریات دگر اندیش و آزادی خواه گام اول در جهت اهداف دیکتاتور مآبانه مدعیان عدالت ببود که انجام شد،اما مدعیان دروغین مردم گرایی به این نیز بسنده نکردنده اند و در جهت اهداف پلید خود دست به جعل نیز زده اند برای کشتن آزادی بیان و در بند کردن آزادی خواهان مبارز مرکز مبارزه برای ازادی (دانشگاه پلی تکنیک)را نشانه رفتند با جعل لوگوی نشریات سحر ،سر خط و آتیه و چاپ مطالب دروغین دانشجویان آزادی خواه ما احمد قصابان،مجید توکلی ،احسان منصوری را زیر ضرب بردند و در دانشگاه اوین!!! مستقر نمودند. پیکر دانشگاه و دانشجو از ضربات وحشیانه ی تحجر، استبداد و واپس گرایی خسته شده است. دانشجو دیگر تحمل خود را از دست داده است، سکوت باید شکسته شود. برای احقاق حقوق مسلم فریاد لازم است و این وظیفه ی خطیر بر دوش دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب بیش از پیش سنگینی می کند.
اکنون باید فریاد رهایی را برای دانشجویان در بند پلی تکنیک سر داد، اکنون باید به پاخواست و در مقابل هجمه شدید استبداد ایستاد. از تمام دانشجویان می خواهیم برای آزادی رفقای در بند به پا خیزند.

جمعی از دانشجویان” آزادی خواه و برابری طلب”
دانشگاه اصفهان