۱۳۸۶ آذر ۸, پنجشنبه

دو دانشجوی دختر دیگر کشته شدند

در حالی که چند روز از ماجرای قتل دو دختر دانشجو در قزوین می گذرد و یک تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی جستجوی گسترده خود را برای دستگیری عامل این جنایت ها آغاز کرده است ، رئیس پلیس استان قزوین شایعه ربوده شدن این دختران را رد کرد.

حادثه تلخ بود و دردناک و هنوز با گذشت چند روز از این ماجرا که در قزوین اتفاق افتاد، موضوع از سوی رسانه های جمعی مورد کنکاش و پیگیری قرار دارد.

تنها شاهد این حادثه یک دانشجوی دختر به نام سمیه است که به اتفاق ۲ دختر دانشجوی دیگر پس از سوارشدن به یک خودروی عبوری سمند، وقتی متوجه شد راننده با سرعت تغییر مسیر داد و به اعتراض آنها توجهی نکرد، با گشودن در خودرو خود را بیرون انداخت و یکی از روستاییان که پیکر نیمه جان او را در حاشیه جاده فرعی مشاهده کرده بود، وی را به بیمارستان منتقل کرد و پس از مطرح شدن شکایت ، تلاش گسترده ای درخصوص سرنوشت ۲ دختر دانشجوی دیگر آغاز شد.

کشف اولین جسد

پس از ۲۴ ساعت از وقوع این حادثه ، جسد یکی از دختران دانشجو به نام الهام پیدا شد و ۶ روز بعد نیز جسد دیگر دختر دانشجو به نام فاطمه در داخل کانال آب جاده کورانه پیدا شد. اگرچه هنوز از نحوه قتل ۲ دختر دانشجو گزارشی منتشر نشده است ، اما روز گذشته سرهنگ هدایتی رئیس پلیس استان قزوین با رد هرنوع شایعه ای مبنی بر آدم ربایی ، قتل و تهدید با اسلحه ، عنوان کرد: بنابراعلام نظریه پزشکی قانونی ، اجساد با ظاهری کاملا سالم کشف شده اند. اگرچه جستجوی پلیس آگاهی برای دستگیری راننده سمند آغاز شده ، اما رئیس پلیس قزوین عنوان می کند، سهل انگاری دختران دانشجو در استفاده از خودروی عبوری موجب بروز این حادثه شده است.

گذشته از موارد فوق که از سوی رئیس پلیس استان قزوین به آن اشاره می شود، این نگرش وجود دارد که درخصوص امنیت دانشجویان بخصوص دختران دانشجو، مسوولان دانشگاه ها نیز باید حساسیت لازم را نشان دهند و با تعامل با مسوولان انتظامی ، دانشجویان از خودروهایی استفاده کنند که حداقل از سوی پلیس شناسایی شده و این الزام وجود داشته باشد که دانشجویان از خودروهای مورد تایید استفاده کنند.

hrwaiiran@gmail.com