۱۳۸۶ آذر ۵, دوشنبه

بازداشت یک فعال دیگر زنان

آستانه روز جهانی نفی خشونت بر علیه زنان رژیم جمهوری اسلامی با بازداشت یک فعال حقوق زنان پیشاپیش به استقبال این روز رفت .
وجدان های بیدار ، فعالین مدنی و سازمان های جهانی مدافع حقوق بشر ، روز گذشته خانم مریم حسین خواه در پی احضار به دادگاه انقلاب بازداشت شده است و رسانه های وابسته به حاکمیت مثل همیشه با سناریو سازی های خود وی را وابسته به یک گروه مسلح مخالف رژیم معرفی کردند تا از این طریق زمینه سرکوب فعالین حقوق زنان را آماده نمایند .
این اولین بار نیست که رژیم جمهوری اسلامی به فعالین حقوق بشری که برای برابری و عدالت اجتماعی و جلوگیری از نقض سیستماتیک حقوق بشر فعالیت می کنند اتهامت این چنین وارد می سازد در ماه گذشته نیز مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به عنوان گروهی حامی تروریست معرفی شد و این روند با سکوت سازمان های جهانی ادامه خواهد داشت .
مریم حسین خواه روزنامه نگار و فعال حقوق زنان در ایران می باشد که در 26 آبان ماه به دادیاری ویژه امنیت دادگاه انقلاب احضار شده و بعد از دو روز بازجویی پی در پی بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.
لذا بدین وسیله ضمن اعلام حمایت از خانم مریم حسین خواه از تمامی سازمان های حقوق بشری برای آزادی وی استمداد می طلبیم و خواهان برخورد قاطع سازمان ملل متحد با سرکوب جنبش زنان در ایران هستیم .