۱۳۸۶ تیر ۲۵, دوشنبه

شکنجه روحی و روانی زندانیان

فرزاد کمانگر فعال سیاسی کرد از حدود 11 ماه پیش به همراه فرهاد وکیلی و علی حیدریان بازداشت شده است و در پرونده مطروحه وی به عنوان متهم ردیف سوم تلقی می شود نامبرده در حال حاضر در اتاق 121 بازداشت گاه مخوف 209 نگهداری می شود.

این زندانی سیاسی شکنجه های روحی و جسمی متعددی را بالاخص در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه سپری نموده است و علی رغم پایان یافتن مرحله تحقیقات و بازجویی و انتقال دو متهم دیگر پرونده در روز چهارشنبه در مورخ 20/4/86 به بند 350 ، مامورین وزارت اطلاعات بر خلاف اصول انسانی و به منظور اعمال فشار های روانی مضاعف بر این زندانی حاضر به انتقال وی ( متهم ردیف سوم) به خارج از بند 209 نمی باشد و حتی علی رغم 11 ماه بازداشت و پایان تحقیقات از تماس تلفنی نامبرده با خانواده جلوگیری می نماید .

لازم به ذکر است خانواده فرزاد کمانگر که در روز دوشنبه 18 /4 /86 برای ملاقات با وی از شهرستان سنندج مراجعه نموده بودند علی رغم حق انسانی و قانونی خود از دیدار با وی محروم شدند .

فعالان حقوق بشر در ایران ضمن اعتراض به عدم رعایت حقوق زندانیان نسبت به سلامت جسمی و روانی زندانیان سیاسی ابراز نگرانی می نماید
منبع فعالان حقوق بشر در ایران