۱۳۸۶ تیر ۲۰, چهارشنبه

کیوان رفیعی-یک سال بلا تکلیف در زندان


هركس حق دارد به تنهايى يا به اتفاق ديگران به حفظ و تحقق حقوق بشر و آزادیهاى اساسى در سطح ملى و بين المللى يارى رساند.
یک سال از بازداشت کیوان رفیعی سخنگوی درون مرزی فعالان حقوق بشر در ایران گذشت اما رژیم جمهوری اسلامی نه تنها تا کنون از آزادی او جلوگیری کرده است بلکه فشار ها را بر او و خانواده اش افزایش داده است ، کیوان رفیعی به عنوان سخنگوی جریان ، صرفا به دلیل فعالیت در این گروه توسط وزارت اطلاعات در 18 تیر ماه 85 در یکی از خیابان های تهران بازداشت شد وی پیش از دستگیری بارها توسط وزارت اطلاعات تلفنی و یا حضوری تهدید شد.

کیوان رفیعی در طول بازداشت خود در بند 209 که بیش از 200 روز آن را در سلول های انفرادی بسر برده بود در اعتراض به وضعیت خود سه بار دست به اعتصاب غذا زد و به دلیل اعتصابات به بیماری های گوارشی مبتلا شد سازمان عفو بین الملل در دو نامه جداگانه نسبت به وضعیت وی اعلام نگرانی کرد و اتحادیه اروپا در قطعنامه خود خواهان آزادی وی شد.

اما اکنون با گذشت یکسال از بازداشت وی ، تا کنون دستگاه قضایی ایران حکمی در مورد جرم او صادر نکرده است بلکه به عکس بارها دادگاه وی به دلایل مبهم به تعویق افتاده است ، او تا کنون موفق به ملاقات با وکیل خود نشده است و از حضور وکیل وی در دادگاه جلوگیری شده است ، وزارت اطلاعات در پرونده سازی بر علیه او قصد دارد وی را به دلیل شرکت در روز دانشجو و روز جهانی کارگر در دادگاه محکوم نماید. اخیرا نیز مسئولین زندان اوین قصد داشتند از ملاقات حضوری او بعد از گذشت یکسال با خانواده اش جلوگیری کنند.

فعالان حقوق بشر در ایران تهدید و بازداشت غیر قانونی کیوان رفیعی و نگهداری او در سلول انفرادی بدون تفهیم اتهام را محکوم می کند و خواهان آزادی بی قید و شرط وی می باشد.
از تمامی سازمانهای مردمی در داخل و خارج از کشور مدد میجوییم تا با فشار بر دستگاه حکومتی و قضایی جمهوری اسلامی بتوانیم فعالان حقوق بشر در هر ضمینه را ازاد کنیم .
hrwaiiran@gmail.com با ما در تماس باشید