۱۳۸۶ آبان ۹, چهارشنبه

خبر تکمیلی از دانشگاه علامه طباطبایی

علامه بلاگ: در حالیکه از هفته گذشته قرار بر برگزاری تجمعی اعتراض آمیز نسبت به وضعیت تحصیل دانشجویان تعلیقی و زندانی در دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه بود،دانشگاه از چند شب قبل در تدارک جلوگیری از برگزاری این تجمع بود، بطوری که روزهای قبل با تماس با چند تن از ذانشجویان آنها را تهدید کرده بودند.
با همه این احوال امروز صبحاز ساعت 7:30دقیقه صبح نیروهای حراست به طور گسترده و شدیدی به کنترل کارت های ورودی دانشجویان می پرداختند.
از حدود ساعت 11در حالیکه مینی بوس نیروهای حراست،افراد خود را در کوچه پشت دانشکده پیاده کرد و تعداد زیادی از نیروها وارد دانشکده و تعدادی نیز در اطراف دانشکده مستقر شدند.
ساعت 11:40دقیقه که کلاس ها تعطیل شده بود و دانشجویان در حیاط منتظر شروع تجمع بودند،تعداد زیادی از دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران در پشت درب شیشه ای (درب اصلی)دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات جمع شده بودند،بعد از شروع تجمع دانشجویان متحصن در حیاط با خواندن سرود یار دبستانی من به طرف در دانشکده حرکت کردند و درحالیکه نیروهای امنیتی در داخل دانشکده در مقابل در قرار گرفته بودند،با هجوم دانشجویان مواجه شدند وبعد از چند دقیقه با ریخته شدن شیشه ها در و شکستن میله های مقابل آن دانشجویان خارج دانشکده و خبرنگاران رسانه های گروهی به صورت سینه خیز از زیر میله ها خم شده وارد دانشکده شدند،این نکته نیز قابل ذکر است که در هنگام شکسته شدن شیشه ها سر یکی از دانشجویان و دست چند نفر دیگر نیز بشدت زخمی شد و دانشجویان را به داخل دستشویی ها و کلاس های دانشکده بردند تا کمک های اولیه را روی آنان پیاده کنند.
با ورود دیگر دانشجویان،نماینده های دانشگاه های امیر کبیر،تهران، شریف و خواجه نصیر و نماینده دفتر تحکیم و چند تن از دانشجویان تعلیقی دانشگاه علامه به سخنرانی پرداختند.در این بین خبر رسید که سه تن از دانشجویان دانشگاه علامه که در پشت در بودند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و به نقطه ای نامعلوم بده اند و تا به این ساعت از آنها خبری نیست.
دربین تجمع در حالیکه تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در حال فیلمبرداری از تجمع بودند،چند نفر از آنها با دانشجویان درگیر شدند و دوربین بعضی از آنها بدست دانشجویان افتاد.
همچنین از روی پشت بام ساختمان های اطراف دانشکده نیز بشدت اوضاع را کنترل می کردند و فیلمبرداری و عکاسی می کردند.
با حضور دانشجوی سابق بسیج دانشکده علوم اجتماعی به نام میر سرابی کمی جو متشنج شد،بطوری که این شخص بشدت در تلاش بود که با جملاتی تحریک آمیز جو دانشکده را برهم زند،اما با تدبیر دانشجویان به هیچ عنوان صحبت های زشت و زننده و توهین هایش به دانشجویان توجهی نشد و این حربه او که به نظر می رسید قرار است با هماهنگی حراست دانشگاه بود جلو برود به شکست و بن بست رسید.
در ادامه ی تجمع در ساعت ۱۴،چهارتن از دانشجویان امیرکبیر که قصد رفتن از دانشکده را داشتند توسط نیروهای امنیتی در بیرون از دانشکده باز داشت شدند و به نقطه نامعلومی برده شدند.
تجمع تا حدود ساعت ۱۵ ادامه داشت و بعد از برگزاری تریبون آزاد،دانشجویان با ضرب العجلی که به نیروهای خارج از دانشگاه برای تخلیه اطراف دانشگاه داده بودند حدود ساعت 15:30به پایان رسید و دانشجویان متحصن هشدار دادند که اگر تا امشب دانشجویان بازداشت شده آزاد نشوند،این تجمع در دیگر دانشگاه ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
گزارش خبرنامه امیر کبیر