۱۳۸۶ بهمن ۱۴, یکشنبه

کارگران مربا سازی شرکت اذین همچنان در فشار هستند

کارگران اخراجی قسمت تولید مربای شرکت آذین شوشتر، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ٩ و ١٠ بهمن برای دومین روز پیاپی دست به تجمع اعتراضی جلوی در ورودی این شرکت زدند. کارگران که تعدادشان ٣٢ نفر است روز ٢٣ دیماه امسال شکایتی تسلیم اداره کار و امور اجتماعی شهرستان شوشتر نمودند و طی آن خواستار بازگشت بکار بدون قید و شرط شدند.
هیئت تشخیص اداره کار و امور اجتماعی شهرستان شوشتربا حضور نماینده کارگران و کارفرما و نماینده وزارت کار در مورخه ٦ بهمن تشکیل جلسه داد و به اتفاق آرا رای به اعاده بکار کارگران با شرایط قبلی، و التزام کارفرما به پرداخت دستمزد کارگران از تاریخ تسلیم شکایت کارگران تا تاریخ ٦ بهمن به میزان هر کدام ٧٩٣٠٠ تومان و جمعا مبلغ ٢۵٣٧٦٠٠ تومان صادر نمود که ظرف مدت ١۵ روز قابل اعتراض و ارجاع به هیئت حل اختلاف است.
کارگران طی دو روز گذشته مقابل شرکت تجمع کرده و خواهان پاسخ کارفرما شدند. روز سه شنبه کارگران از ساعت ده تا یازده و نیم شرکت تجمع کردند، اما جوابی نگرفتند. روز چهارشنبه نیز از ساعت نه و نیم تا یازده صبح کارگران برای گرفتن جواب، در مقابل شرکت تجمع کردند. یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت به میان کارگران آمد و اعلام کرد شرط بازگشت بکار کارگران این است که قرارداد موقت ٤۵ روزه امضا کنند. کارگران بار دیگر با اعلام اعتراض و مخالفت شدید با قرارداد موقت ٤۵ روزه، خواستار بازگشت بکار بدون هیچ قید و شرط شدند و از کارفرما خواستند که سریعا تکلیف آنها را روشن كند. یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت، به کارگران گفته است که طی یکی دو روز آینده و طبق مهلت در رای صادره، جواب خود را به اداره کار و امور اجتماعی شوشتر اعلام میکند.
در حالیکه دولت و کارفرما با سر دوندان کارگران میخواهند آنان را وادار به تسلیم کنند، کارگران قسمت مرباسازی شرکت آذین با اتحاد و یکپارچگی بر خواستهای بحق خود پافشاری میکنند و تن به قرارداد موقت نمیدهند.