۱۳۸۶ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

جو شدید امنیتی

در طی سالیان اخیر نیروهای انتظامی و امنیتی در استانهایی چون آذربایجان ، کردستان ، بلوچستان و خوزستان اقدامات غیر انسانی را در جهت سرکوب مردم این منطقه در پیش گرفته اند، که به دلیل عدم وجود رسانه های آزاد در این مناطق گزارشات به ندرت به گوش جهانیان می رسد به همین دلیل اقدامات غیر انسانی نیروهای امنیتی و انتظامی در این مناطق روز به روز بیشتر می شود. برای مثال نمونه های از گزارشاتی که در طی روز های اخیر به دستمان رسیده را به اطلاع عموم می رسانیم.

آقای علی حسن تبعه کشور عراق که در اردیبهشت ماه سالجاری در منطقه مرزی کردستان برای خرید نفت و بنزین بدانجا مراجعه کرده بود توسط تیم اطلاعاتی در آن منطقه بازداشت و مدت بیش از دو ماه در مکانی نا معلوم تحت شکنجه های جسمی وحشیانه ای قرار گرفته است تا به جرم جاسوسی اعتراف نماید.
وی در اثر شکنجه ها یک چشم خود را از دست داده و شکستگی های در ناحیه دست ، صورت و پای ایشان به وجود آمده است. وی از سازمان های حقوق بشری درخواست کمک دارد تا به خانواده وی وضعیتش را اطلاع دهند.

طی روز چهارشنبه با درگیری که بین نیروهای کرد مخالف حکومت ایران در منطقه کردستان به وجود آمد که منجر به سقوط یک بالگرد نیروی سپاه و کشته شدن یک فرمانده ارشد سپاه به نام حسین باپیری شد نیروهای سپاه پاسداران اقداماتی تلافی جویانه خود را در منطقه کردستان بر روی مردم این منطقه شدت بخشیده اند.

آقایان خالد عراقی ، عزیز سید احمدی و اسماعیل ثانی توسط نیروهای امنیتی در منطقه پیرانشهر کشته شدند. نامبردگان از افراد عادی و از کسبه بوده اند.

همچنین طی روز گذشته نیز 13 چوپان در منطقه مرزی ایران و کردستان عراق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند و 11 تن از این افراد به شیوه غیر انسانی به وسیله یک تور بزرگ که چوپان ها را در آن قرار داده بودند توسط بالگرد به زندان ارومیه انتقال دادند. دو نفر از این چوپانان سرنوشت نامعلومی دارند که از هویت آنها اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر در منطقه خوزستان نیز گزارشاتی از برخورد نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با وهابیون می رسد که با دریافت گزارشات موثق در بیانیه های بعدی اعلام خواهیم کرد.

فعالان حقوق بشر در ایران سرکوب مردم بی گناه در مناطق درور افتاده کشور که به دلیل فقدان رسانه های آزاد به گوش جهانیان نمی رسد را محکوم می کند و از سازمان های حقوق بشری می خواهد که با اعمال فشار بر رژیم جمهوری اسلامی به اینگونه اقدامات پایان دهد
منبع این خبر فعالان حقوق بشر در ایران