۱۳۸۶ مرداد ۱۸, پنجشنبه

وضعیت سعید درخشندی


بنا بر گزارشات رسیده آقای مهندس سعید درخشندی از فعالین دانشجویی که از سال گذشته تا کنون در زندان بسر می برد دچار بیماری های مختلف در طول بازداشت شده است ، وی بر اثر شکنجه های روحی و جسمی در طول بازداشت در بند 209 می بایست در خارج از زندان و در بیمارستان تحت معالجه پزشکی قرار گیرد ، خانواده وی از وضعیت سلامتی فرزندشان در نگرانی بسر می برند .
لازم به ذکر است که محمد علی دادخواه و داداشی وکلای سعید درخشندی از اسفند ماه سال گذشته تا کنون تقاضای فرجام خواهی برای ایشان را داشته اند که تا کنون به نتیجه ای نرسیده است . خانواده سعید درخشندی از مسئولین قضایی خواسته اند وضعیت بلاتکلیف فرزندشان را مشخص نمایند.

لازم به یاد آوریست که دکتر کیوان انصاری و ابوالفضل جهاندار نیز به همراه سعید درخشندی در وضعیت مشابه ای قرار دارند و نگهداری در شرایط بلاتکلیف حربه ای جهت اعمال فشار بر این زندانیان می باشد. آقای جهاندار نیز اعلام کرده است که از 30 دی ماه تا کنون دادگاهی برای ایشان تشکیل نشده و در دادگاه 30 دی ماه بدون حضور وکیل و در شرایط کاملا ناعادلانه محاکمه شده اند.

بنا بر اطلاعات رسیده برخی از زندانیانی که اخیرا از بند 209 به بند 350 منتقل شده اند تهدید شده اند که دوباره به بند 209 انتقال داده خواهند شد و پرونده جدیدی برای ایشان به جریان خواهد افتاد.

فعالان حقوق بشر در ایران نسبت به وضعیت آقایان سعید درخشندی ، ابوالفضل جهاندار و کیوان انصاری اعلام نگرانی می کند و خواهان پایان دادن به اعمال فشار های روانی بر این زندانیان می باشد