۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۳, پنجشنبه

گزارشات روز کارگر

طبق اخرین گزارشات دریافتی در روز کارگر اعلام شد که پس از اتمام تجمع در ورزشگاه شیرودی تهران اعزای سندیکای شرکت واحد اتبوس رانی در موقع ترک محل در مترو تقاتع مفتح طالقانی مورد حجوم افراد لباس شخصی قرار گرفتند که با برخورد اعزای سندیکا و مردم داخل مترو مواجه شدند.
به گفته ابراهیم مددی از اعزای سندیکا وقتی از افراد لباس شخصی مدرک برای تفتیش و بازداشت خواسته شد انان از این کار سر باز زدندو محل را ترک کردند.
به گفته ابراهیم مددی یکی از اعزای سندیکا به نام یعقوب سلیمی وقتی به صورت جداگانه در حال ترک محل بود مورد تحاجم مامورین قرار گرفت و با ضرب و شتم به باز داشگاه منتقل شد .
گفتنی است که ایشان پس از 24ساعت بازداشت ازاد شدند/یاداورمیشویم که اقای یعقوب سلیمی در سال گذشته و در روز کارگر بازداشت شده بود .همانطور که اگاه هستید اعضای سندیکای شرکت واحد تا کنون مورد ازارو اذیتهای متعددی قرار گرفته اند.این در حالی است که هر کدام باوثیغه های سنگینی ازاد هستند.
سازمان دیدبان حقوق بشر در ایران ضمن محکوم کردن این گونه کار شکنیهاوضرب و شتم و دستگیری کارگران خواهان به رسمیت شناختن خواسته کارگران که مهم این امر ایجاد سندیکای کارگری مستقل است میباشند.
hrwaii.blogspot.com