۱۳۸۶ اردیبهشت ۱۲, چهارشنبه

تجمع کارگران در روز جهانی کارگر به خشونت کشيده شد

تجمع کارگران در روز جهانی کارگر به خشونت کشیده شد:
در روز 3شنبه یازده اردیبهشت برابر با اول می تجمع اعتراض آمیزی در ورزشگاه شیرودی با حضور هزاران کارگر بر گزار شد که بعد از تجمع کارگران در ورزشگاه شیرودی با راهپیمایی به سمت میدان هفت تیر خواسته های صنفی خود را بیان کردند و خواستار پیگیری مسئولان شدند که با حمله نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد در این میان در ایستگاه مترو هفت تیر با حمله پانزده تن ماموران لباس شخصی به آقای اسالو در صدد بازداشت او برآمدند که با برخورد مردم روبرو شدند و دقایقی جو ایستگاه هفت تیر متشنج شد و چندین تن کارگران شرکت واحد هم دچار جراحت شدند آخرین خبر رسیده آنست که آقای اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکا هم اکنون آزاد می باشد سازمان دیدبان حقوق بشر فعال در ایران این اقدامات قهر آمیز با کارگران را محکوم می نماید واین نوع برخورد نادیده گرفتن بارز حقوق شهروندان می داندو خواهان رسیدگی به خواسته های بر حق آنان می باشد
بنانیه سندیکا شرکت واحد به مناسبت 1می روز جهانی کارگر:
طبق يك سنت صد و ده ساله همه كارگران در سراسر جهان در روز جهاني كارگر فرياد دادخواهي ، عدالت جويي و اعتراضات خود را نسبت به بي عدالتي ها و نابرابري ها به گوش جهانيان مي رسانند .كارگران ايران هم بيش از صد سال است كه هم صدا با ديگر كارگران در جهت بهبود شرايط كار وزندگي تلاش و مبارزه كرده اند. سنديكاي كارگران شركت واحد با حمايت و پشتيباني عمومي كارگران با سابقه بيش از چهل سال ، در جهت بهبود بخشيدن به شرايط كار و زندگي زحمتكشان حمل و نقل درون شهري تهران كوشش و پيكار نموده اند .
شصت و دو روز عيدي و پاداش ، بيمه تامين اجتماعي ،طبقه بندي مشاغل، تاسيس باشگاه ورزشي ،تاسيس تعاوني هاي مصرف و مسكن و اعتبار ، برقراري سرويس اياب و ذهاب ، دريافت سهميه شير، كت و شلوار ، لباس كار و كفش ايمني ، وايجاد سرويسهاي بهداشتي و حمام در مناطق و تعمير گاهها و دريافت 25% مزد تكميلي حوادث ناشي از كار تنها بخش كوچكي از دستاوردهاي اين تلاش و كوشش بوده است . كه تا امروز نيز داراي اعتبار قانوني هستند .
كارگران گرامي !
هم اكنون كه در آستانه روز جهاني كارگر هستيم تعداد نزديك به پنجاه نفر از فعالين سنديكاي كارگران شركت واحد از زمان اعتراضات كارگري زمستان 1384 در حالت تعليق از كار به سر مي برند .بعد از يازده ماه پيگيري و كوشش جانكاه شكايت هاي اين كارگران در مراجع وزارت كار در حال رسيدگي است و از طرف ديگر به دستور مقام عالي دادگستري استان تهران دستور پرداخت 50% دستمزد ايام تعليق چهارده ماهه آنها طبق مواد 17 و 18 قانون كار صادر گرديده است ، كه در آخر اسفند ماه 1385 كارگران موفق به گرفتن اين حق خود شدند . تلاشهاي غير قانوني محافل ضد سنديكايي روز به روز در حال عقب نشيني است . پايدار ي فعالان سنديكايي صفحه جديدي را در سال هاي اخير در جنبش كارگري باز نموده است كه اگرچه سختي ها و مشكلاتي را براي اين تلاشگران در پي داشته است اما نتيجه سودمندي براي كارگران ايران به همراه داشته است . با همبستگي و آگاهي و متشكل شدن در سنديكاها، حقوق كارگران و عدالت اجتماعي بهتر تامين مي شود .
سنديكاي كارگران شركت واحد به عنوان نماد خواسته هاي عمومي كارگران ايران تلاش مي نمايد كه همه كارگران ايران به حق قانوني تشكيل سنديكا هاي كارگري آگاهي يافته و نسبت به ايجاد و بازگشايي سنديكاهاي كارگري از هيچ كوششي فروگذار ننمايد .
وزارت كار و امور اجتماعي جمهوري اسلامي ايران موظف است بنابر ادعاي رعايت حقوق كارگران ايران برابر منشور جهاني حقوق سنديكايي ومقاوله نامه هاي بنيادين حقوق كار و اعلاميه جهاني حقوق بشر و اصل 26 قانون اساسي و ماده 101 برنامه توسعه چهارم و اجراي برنامه توسعه هزاره سازمان ملل متحد بر مبناي حكمراني مطلوب و ديگر تعهدات عمومي ، شرايط بوجود آمدن سنديكاهاي مستقل كارگري را طبق استانداردهاي جهاني فراهم آورد !
با اميد به ايجاد سنديكاهاي مستقل كارگري ايران در آينده اي هرچه نزديكتر !
برقرار باد عدالت اجتماعي ، صلح ، دموكراسي و آزادي در سراسر جهان
پيروز باد اتحاد كارگران سراسر جهان

سنديكاي كارگران شركت واحد
اتوبوسراني تهران و حومه
10 اردیبهشت 1386